نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکل در حوزه صندوق‌های بازنشستگی مدیریت ناکارآمد صندوق‌ها است، گفت: درباره موضوع صندوق‌های بازنشستگی و مسائل مربوط به بازنشستگان یکسری احکام کلی در لایحه دولت آمده بود که واقعاً کمکی به حل مشکل نمی‌کرد و در کمیسیون تلفیق مورد اصلاح قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 25 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در موافقت با کلیات این لایحه اظهار کرد: من در ابتدا از منتقدان لایحه ارسالی دولت برای برنامه هفتم بودم اما به دلایلی معتقدم که امروز لازم است که کلیات رای بیاورد تا بتوانیم جزییات آن را اصلاح کنیم.

وی گفت: اولین ایراد برخی از مخالفان به لایحه برنامه هفتم این است که می‌گویند لایحه دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تغییرات بسیاری داشته‌ است؛ الان من سوال دارم که آیا لایحه دولت حفظ وضع موجود نبود؟ البته مواردی از الحاقات وجود دارد که دولت معتقد است توان اجرای آن را ندارد که در بررسی جزئیات باید به این موارد در رسیدگی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متوسط ۱۰ سال گذشته بر اساس آمار حدود ۱.۱ درصد رشد داشته‌ایم، عنوان کرد: باید حداقل به متوسط هشت درصد رشد دست یابیم که این هدف‌گذاری با لایحه دولت که حفظ وضع موجود بود، امکان پذیر نبود.

رحیمی مظفری افزود: بودجه ۱۴۰۳ باید بر مبنای برنامه هفتم توسعه بسته شود حال اگر نتوانیم برنامه هفتم را با یک بررسی دقیق، کامل و جامع سریعتر مورد رسیدگی قرار دهیم، در موضوع بودجه سال ۱۴۰۳ با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از موارد مخالفان لایحه برنامه هفتم این است که مجلس تکالیف زیادی را برای دولت تعیین کرده است که در پاسخ به این افراد باید گفت که اولا اکثر این موارد مجوزهایی است که به دولت داده شده نه تکلیف و در ثانی غالب تکالیف مطرح شده، در راستای پاسخگویی دولت است. در لایحه دولت اصلا به مسائل محیط زیست، معدن، فرهنگی و ورزشی پرداخته نشده بود و باید این تغییرات انجام می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکل در حوزه صندوق‌های بازنشستگی مدیریت ناکارآمد صندوق‌ها است، گفت: درباره موضوع صندوق‌های بازنشستگی و مسائل مربوط به بازنشستگان یکسری احکام کلی در لایحه دولت آمده بود که واقعاً کمکی به حل مشکل نمی‌کرد و در کمیسیون تلفیق مورد اصلاح قرار گرفت.

رحیمی مظفری با بیان اینکه «بیش از ۷ برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنیم»، عنوان کرد: در همین راستا باید در برنامه هفتم توسعه به حوزه بهینه سازی توجه می‌شد که در کمیسیون تلفیق تمرکز بخشی بر موضوع بهینه سازی و همچنین تامین منابع مالی برای این کار مورد توجه قرار گرفت.

وی‌ در پایان گفت: از عزیزان‌مان در دولت خواهش می‌کنیم که اگر بنا بر استقلال قوا است، بدون لابی‌گری‌ها، فشارها و تماس با نمایندگان اجازه دهند که مجلس در راستای استقلال قوا، در فضایی کاملاً عقلانی و منطقی و با تعامل لایحه برنامه هفتم را مورد رسیدگی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار